Søger du mere information?

Såfremt du ikke har fundet netop det svar du havde brug for, er du velkommen til enten at sende os en mail via vores kontaktformular. Dingaeldshjaelp.dk yder ikke gældsrådgivning, og henviser til at du kigger under: Find hjælp eller ringer til Den Sociale Gældsrådgivning på hverdage mellem kl. 09.00 – kl. 17.00 på telefon: 70 22 93 30.

Ofte stillede spørgsmål - Brugere

ER DET GRATIS AT BRUGE DINGAELDSHJAELP.DK?

Ja, det er altid gratis at bruge Dingaeldshjaelp.dk og de værktøjer, der er tilgængelige på hjemmesiden. 

HVORFOR YDER I IKKE OGSÅ GÆLDSRÅDGIVNING?

Fordi det er en “Hjælp-til-selvhjælps” hjemmeside som blandt andet henviser til hvor i landet du kan finde den hjælp du søger.

FÅR I MIDLER TIL AT DRIVE hjemmesiden?

Nej, ikke på nuværende tidspunkt. Målet er, at finde flere midler til at kunne videreudvikle sidens indhold såvel som grafik samt udvikle og opbygge en optimal søgedatabase over de mange forskellige rådgivningstilbud der er i Danmark.

HVEM STÅR BAG DINGAELDSHJAELP.DK?

Den Sociale Retshjælp startede Dinretshjaelp.dk i 2009 – og i 2020 nu også Dingaeldshjaelp.dk med henblik på at give flest mulige borgere mulighed for, at søge svar på de spørgsmål som vi løbende støder på i vores arbejde. 

HVOR OFTE OPDATERES HJEMMESIDEN?

Idet vores hjemmesiden primært drives af frivillige kræfter og det er dem, der står for opdateringen og vedligeholdelsen af hjemmesiden, er det umuligt at sikre alt er opdateret – dog er der udarbejdet forskellige interne kvalitetssikringssystemer for at vi derved, på bedst mulig vis, kan tilbyde en løbende opdateret hjemmeside. Dette betyder også at fx værktøjer kun blive udarbejdet såfremt tiden er der til det, da opdatering og videreudvikling af bl.a. områder samt at finde flere rådgivningstilbud er det, der fylder mest i vores hverdag sammen med at kunne stå til rådighed ved skriftlige henvendelser.

REGISTRERES MINE SØGNINger/OPLYSNINGER?

Når du søger rundt på hjemmesiden, registres det hvor mange der søger på hvilke sider – men ingen andre – heller ikke os, kan se hver der søger, blot hvor der søges. I forhold til kontaktoplysningerne, så har vi kun de oplysninger som du selv giver ved en skriftlig henvendelse og som kun bruges / gemmes, hvis det er nødvendigt i forhold til din henvendelse. Det er dog vigtigt at understrege at vi på intet tidspunkt enten opbevare eller videregiver dine kontakt oplysninger. Alle henvendelser slettes efter henvendelsen er besvaret og bevares kun såfremt man selv har givet tilladelse hertil.

Ofte stillede spørgsmål - Organisation

ER DET GRATIS VÆRE PÅ DINGAELDSHJAELP.DK?

Ja, det er gratis. Formålet med hjemmesiden er, at formidle flest mulige kvalificeret rådgivningstilbud til alle borgere med internet adgang og derfor er målet også, at få flest mulige af disse på de tilgængelige lister. Dette giver borgerne mulighed for selv at kunne finde frem til, hvem og hvor de skal henvende sig med deres problemstilling uden at skulle betale for disse infomartioner, da Dingaeldshjaelp.dk ikke er startet med det formål at tjene penge.

HVORDAN BLIVER MAN SLETTET?

Man retter henvendelse via vores mail  aarhus@socialeretshjaelp.dk, hvor man kort skriver at man ønsker at blive slettet herunder også gerne hvorfor fx at rådgivningstilbuddet ikke længere er tilgængeligt, så vi kan skrive at det respektive rådgivningstilbud er lukket hvis dette er tilfældet, og der i stedet kan henvises til de øvrige rådgivningstilbud.

HVORDAN kan vores tilbud komme med?

Man kan blandt andet rette henvendelse via vores mail  aarhus@socialeretshjaelp.dk, hvor man også skriver lidt om hvilket rådgivningstilbud man kan tilbyde til borgerne m.v. eller bruge kontaktformularen og markere feltet som henvendelsen drejer sig om.

HVordan ÆNDRINGER i ens tekst?

Man kan blandt andet rette henvendelse via vores mail  aarhus@socialeretshjaelp.dk, hvor man skriver hvilke oplysninger, der skal ændres og hvorefter de hurtigst muligt vil blive ændret, eller bruge vores kontaktformular.

VIDEREHENVISER I KUN TIL JER SELV?

Nej, vi henviser til det sted, der er mest kvalificeret til opgaven samt gerne lokalt afhængig af hvor mange oplysninger via Find hjælp. Formålet med hjemmesiden er hjælp-til-selvhjælp samt at give borgerne flest mulige værktøjer og viden om de forskellige kvalificerede rådgivningstilbud, der til rådighed og passer netop dem – og IKKE at få flere henvendelser til Den Sociale Gældsrådgivning. Derfor gør vi også en stor ære i at sikre, at det er det mest egnet rådgivningstilbud der henvises til, ved skriftlige henvendelser.

Kan man BIDRAGE MED EKSTERNE VÆRKTØJER?

Da vores hovedformål er at hjælpe flest mulige borgere – med at hjælpe med selv – ved brug af bl.a. værktøjer, er vi også interesseret i al det vi kan videreformidle til brugere af vores hjemmeside. Såfremt du har et eller flere værktøjer som du gerne vil bidrage med, er du velkommen til at sende os en mail med dine kontaktoplysninger til:  aarhus@socialeretshjaelp.dk hvorefter du vil blive kontaktet af en medarbejder. Alle bidrag krediteres på hjemmesiden under det/de respektive værktøjer som man har bidraget med.